Název:
Pravidla návrhů úspěšných reportů
Překlad názvu:
Principles of effecitve report design
Autoři:
Jančík, Jakub ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá reportingem společnosti a problémy, které se s ním v současnosti pojí. Jejím cílem je formulovat zásady pro efektivní návrh a užívání reportu a definovat pravidla pro výběr vhodného a účelného obsahu. Tyto zásady jsou definovány na základě podrobné analýzy problémů s reporty. Současné práce řeší především technickou a vizuální stránku problematiky reportingu a předkládaná diplomová práce toto pole zaměření rozšíří o stránku obsahovou. Vedle toho se zabývá také mechanizmy, které by v reportingovém systému měly být nastaveny. Práce je členěna do pěti komplexních celků, které na sebe navazují. První dvě kapitoly definují teoretická východiska, přičemž první obecně definuje Business Intelligence a druhá je věnována reportům. Třetí kapitola obsahuje analýzu problémů s reporty a definuje jejich základní příčiny. Ve čtvrté kapitole jsou definovány zásady návrhu úspěšných reportů a poslední kapitola obsahuje konfrontaci závěrů práce s praxí.This thesis focuses on reporting and problems which are related to it. The main goal is to define the principles of effective report design and its usage and also define rules for choice of appropriate and useful content. This principles and rules are result of detailed analysis based on problems with reports. Contemporary theses are above all focused on technical and visual aspects of reporting. This thesis the contemporary field of view extends by aspect of content. It also focuses on mechanisms, which are important in reporting systems and setting of these mechanisms. The thesis consists of five related parts. The first two chapters define a theoretical basis, while first chapter is dedicated to principles of Business Intelligence and second chapter focuses on reports. Next chapter contains the analysis of problems with reports and defines their fundamental causes. Fourth chapter defines principles of effective report design and the last chapter confronts conclusions of author of this thesis with practice.
Klíčová slova:
Business Intelligence; dashboard; komunikace; report; zásady návrhu reportů; Business Intelligence; communication; dashboard; principles of effective report design; report
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40964