Original title:
Strategie zavedení modelové řady BMW i na český trh
Translated title:
Strategy of introduction of BMW i Series to the Czech market
Authors:
Rabiňák, Ondřej ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Baštář, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá strategií zavedení modelové řady BMW i na český trh. V teoretické části je charakterizována terminologie týkající se pojmů korporátní identita, firemní design, firemní komunikace, firemní kultura a produkt. Praktická část zahrnuje analýzu dat získaných z vlastního průzkumu, jenž se snaží odhalit shodnosti či odlišnosti v zavádění řady i od ostatních modelových řad na trh a dále se zabývá úlohou výhradního prodejce na lokálním trhu a jeho vlivem na zavedení produktu na trh.The thesis is focused on a strategy of introduction of BMW i series to the Czech market. The theoretical part describes the terminology related to the concept of corporate identity, corporate design, corporate communication, corporate culture and product. The practical part includes an analysis of data obtained from own research, which seeks to reveal the identity or differences in the introduction of i series to the market from other model series and furthermore deals with a role of exclusice dealer on local market and his influence on introduction of product to the market
Keywords:
BMW; Brand building; Strategy of introduction of product to a market; BMW; Budování značky; Strategie zavedení výrobku na trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40619