Original title:
Analýza trendů na trhu chmelových nápojů, vliv na marketingovou strategii společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.
Translated title:
Analysis of the hop beverages market trends, and its impact on a marketing strategy of the company Pilsner Urquell.
Authors:
Čambora, Jan ; Olšanová, Květa (advisor) ; Trojanová, Kamila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je svojí tématikou zaměřena na společnost Plzeňský Prazdroj a.s., její marketingovou strategii a také na prostředí českého trhu s chmelovými nápoji. Cílem práce je stanovit, zdali marketingová strategie společnosti Plzeňský Prazdroj a.s. je vhodná pro situaci na českém trhu chmelových nápojů s ohledem na současné trendy. Dílčím cílem práce je pak analýza portfolia společnosti Plzeňský Prazdroj a.s. a analýza povědomí o českém trhu chmelových nápojů. K řešení zvoleného problému byla použita samotná analýza, dedukce a kvantitativní výzkum, který proběhl pomocí dotazníkového šetření.¨ Bylo vyhodnoceno, že marketingová strtegie společnosti je velice úspěšná a přizpůsobivá trendům, avšak byla objevena i možnost zlepšení této strategie.The thesis focuses on the company Pilsner Urquell itself, its marketing strategy and also on the czech hop beverage market. Main goal of the thesis is to establish, whether the marketing strategy of Pilsner Urquell is suitable for the situation in the Czech hop beverage market regarding current trends. Partial objectives are analysis of brand portfolio of Pilsner Urquell and analysis of awareness of the Czech hop beverage market. Methods used to achieve the goal of the thesis were analysis itself, reasoning and quantitative research, conducted through a questionnaire survey. It was assessed that the marketing strategy of the company is very successful and adaptable to trends, however there was discovered a possibility of improving this strategy.
Keywords:
analysis; marketing; Pilsner Urquell; portfolio; strategy; analýza; marketing; Plzeňský Prazdroj; portfolio; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41223