Original title:
Produktová strategie firmy Starbucks na českém trhu
Translated title:
Product Strategy of Starbucks Corporation in the Czech Market
Authors:
Jedlička, Michal ; Olšanová, Květa (advisor) ; Bolotov, Ilya (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem bakalářské práce je charakteristika Starbucks a jeho produktové strategie ve světě i v České republice. První kapitola je teoretická a zabývá se výrobkem z hlediska marketingu, mezinárodní výrobkovou politikou, sortimentní politikou, výrobkovou inovací a SWOT analýzou. Zbývající dvě kapitoly jsou praktické. Druhá kapitola charakterizuje Starbucks, jeho produktovou strategii ve světě a popisuje jeho českou konkurenci. Poslední kapitola analyzuje produktovou strategii Starbucks v ČR a porovnává jeho produktové portfolio s konkurencí. Závěr práce patří SWOT analýze Starbucks ČR a doporučením pro Starbucks.The Bachelor's thesis characterises Starbucks Corporation and its product strategy over the world as well as in the Czech Republic. The first chapter is theoretical and covers the product in marketing, international product policy, product mix strategy, product innovation and SWOT analysis. The remaining two chapters are practical. The second chapter describes Starbucks, its world product strategy and its Czech competition. The last chapter analyses the product strategy of Starbucks in the Czech Republic and compares its product portfolio to the competition. The SWOT analysis and recommendations for Starbucks are made at the end.
Keywords:
competitive comparison; product mix strategy; product portfolio; product strategy; Starbucks; SWOT analysis; konkurenční srovnání; produktová strategie; produktové portfolio; produktový mix; sortimentní politika; Starbucks; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41016