Original title:
Vstup české firmy na zahraniční trhy (ALTA Invest, a.s.)
Translated title:
The entry of a Czech company to the foreign markets (ALTA Invest, a.s.)
Authors:
Jindra, Tomáš ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Petříček, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje podmínky vstupu společnosti ALTA Invest, a.s. na ruský trh a pomocí metody generalizace poskytuje českým firmám náhled jak samy mohou na zahraniční trhy proniknout. V teoretické části je pozornost věnována zmapování institucionální podpory a formám vstupu na zahraniční trhy. V praktické části je charakterizována společnost ALTA Invest, a.s., která je jednou z nejvýznamnějších českých výrobně engineeringových společností, které působí na východních trzích. Dále je provedena SWOT analýza ruského trhu.The thesis analyses the conditions of entry of the company ALTA Invest, a.s. to the Russian market and, using the generalization method, provides insight to Czech companies as to how they themselves can enter foreign markets. In the theoretical part, attention is given to the mapping of institutional support and various forms of entry into foreign markets. In the practical part, the company ALTA Invest, a.s., one of the most important Czech manufacturing engineering companies which are active in the Eastern markets, is characterized and a SWOT analysis of the Russian market is carried out.
Keywords:
ALTA; foreign market; forms of entry; Russia; russian market; SWOT analysis; ALTA; formy vstupu; Rusko; ruský trh; SWOT analýza; zahraniční trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41229