Original title:
Vyhodnocení a návrh možných CSR aktivit na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze
Translated title:
Analysis and Proposals of Possible CSR Activities at the Faculty of Business Administration of University of Economics, Prague
Authors:
Bürgerová, Jana ; Plášková, Alena (advisor) ; Hykš, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Vysoké školy by měly přispívat k výchově společensky odpovědných občanů, a to pomocí výuky a vlastního dobrého příkladu. Společensky odpovědné chování navíc přispěje ke zvýšení konkurenceschopnosti a posílení dobrého jména vysoké školy. Cílem této práce je provést analýzu společensky odpovědných aktivit včetně spokojenosti studentů s úrovní společenské odpovědnosti na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze a navrhnout možná zlepšení, která přispějí ke zlepšení reputace fakulty. Pro naplnění cíle bylo využito studium dokumentace fakulty a školy a realizace dotazníkového šetření mezi studenty. Na základě získaných dat bylo zjištěno, že fakulta realizuje celou řadu společensky odpovědných aktivit, které jsou studenty vnímány velmi pozitivně. Přesto bylo identifikováno několik příležitostí pro zlepšení, a to především v oblasti strategického řízení a komunikace.Universities should contribute to the education of socially responsible citizens. To accomplish this goal, universities focus on education and they set a good example. Furthermore socially responsible behaviour will increase competitiveness and it will strengthen the university image. The aim of this thesis is to analyse socially responsible activities including students' satisfaction with the level of social responsibility at the Faculty of Business Administration of University of Economics, Prague and to define possible improvements that will generate positive impact on Faculty's reputation. To reach the goal the study of Faculty's documents and the students' opinion survey were carried out. The results have shown that the Faculty performs a lot of socially responsible activities that are highly appreciated by students. Nevertheless some opportunities for improvement were identified especially in the field of strategic management and communication.
Keywords:
corporate social responsibility; ethics; shared values; stakeholders; etika; sdílené hodnoty; společenská odpovědnost organizací; stakeholders
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41742