Original title:
Komunikace s médii a publicita neziskové organizace
Translated title:
Communication with the Mass Media and Publicity of a Non-Profit Organization
Authors:
Arenberger, Ladislav ; Musil, Martin (advisor) ; Nový, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Anotace Předmětem diplomové práce "Komunikace s médii a publicita neziskové organizace" je návrh nové komunikační strategie pro neziskovou organizaci. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V části teoretické se věnuji zejména teoretickým východiskům a vymezením dané problematiky s využitím odborné literatury. V praktické části využívám analýzy -- situační analýza a výzkumu, který se vztahuje k verifikaci výzkumných otázek této práce. Na základě těchto výsledků pak navrhuji doporučení v oblasti komunikační strategie pro podnik a shrnuji výsledky korespondující s výzkumnými otázkami.Annotation The topic of thesis is the communication strategy of non-profit organizations. The thesis is dividend into the theoretical part and practical part. Theoretical part is mainly devoted to theoretical definition of the problem using the available literature. Practical part deals with specific non-profit organization. Practical part is including analysis such as situation analysis, SWOT analysis, etc. and interview with the employees of organization. Based on these results will be suggested recommendations in areas of communication strategy of enterprise
Keywords:
Communication; communication strategy; SWOT analysis; Analýza NO; Komunikace s médii; Strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42122