Original title:
Marketingová strategie malé firmy
Translated title:
Marketing Strategy of a Small Company
Authors:
Boroňová, Martina ; Procházková, Markéta (advisor) ; Kusovský, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na vypracování jednotné komunikační strategie Mortimer English Club Praha 4, pobočky franchisové jazykové školy, která poskytuje kurzy anglického jazyka pro děti a dospělé. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá procesem tvorby strategie firmy vedoucí k naplnění podnikových cílů s využitím informací získaných situační analýzou. Druhá část se věnuje aplikaci kroků tohoto postupu na zkoumaný subjekt. Výstupem práce je doporučení, na jakou cílovou skupinu se má jazyková škola zaměřit, spolu s výčtem nástrojů, kterými je vhodné ji oslovit.The thesis is focused on developing a common communication strategy of Mortimer English Club Praha 4, a branch of a franchise language school that provides English courses for children and adults. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the process of developing the company's strategy that would lead to the fulfillment of business objectives using information acquired with situational analysis. The second part applies the steps of this procedure to the subject of research. The outcome of the thesis is a recommendation on what target group the language school should focus, together with a list of communication channels with which it can reach it.
Keywords:
communication channels; English language courses; language school; marketing strategy of a company; situational analysis; target group; cílová skupina; jazyková škola; komunikační nástroje; marketingová strategie firmy; situační analýza; výuka anglického jazyka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41498