Original title:
Analýza úrovně obsluhy zahraniční klientely na českém bankovním trhu
Translated title:
Analysis of foreign clients’ service level on the Czech banking market
Authors:
Maňourová, Kateřina ; Horová, Olga (advisor) ; Bulvasová Plášková, Patricia (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně obsluhy zahraniční klientely na českém bankovním trhu. Hlavním cílem je zhodnotit pomocí metody Mystery Shopping úroveň obsluhy zahraniční klientely na vybraných pobočkách a specializovaných centrech pěti největších tuzemských bank. Zhodnocení je prostřednictvím dotazníkového šetření rozšířeno o zjištění spokojenosti cizinců se stávajícími bankovními službami a jejich zájmu o specializovaná centra. Na základě provedeného výzkumu jsou bankám poskytnuta doporučení a potvrzeny či vyvráceny tři stanovené hypotézy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na obecnou specifikaci základních pojmů a legislativních předpisů, jimiž je zahraniční klientela na českém trhu zásadně ovlivněna, vývoj počtu cizinců na území České republiky, český bankovní trh včetně profilu vybraných tuzemských bank a definování marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje přípravu a realizaci výzkumu na pobočkách bank, dotazníkové šetření mezi cizinci, výsledky výzkumu a následná doporučení bankám.This Thesis deals with the analysis of foreign clients' service level on the Czech banking market. The main aim is to evaluate the level of foreign clients' service at selected branches and specialised centres of five largest domestic banks, using the method of Mystery Shopping. Evaluation is enhanced by a survey which questions the satisfaction of foreigners with current banking services and their interest regarding specialised centres. Based on the results of the analysis the final recommendations are provided to banks and three determined hypotheses are confirmed or disproved. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on general specifications of the basic concepts and legislative regulations which have an essential influence on foreign clients on the Czech market, the evolution in the number of foreigners in the Czech Republic, the Czech banking market including profiles of domestic banks and the definition of marketing research. The practical part includes preparation and implementation of research at the bank branches, a survey among foreigners, research outcomes and subsequent recommendations to banks.
Keywords:
expatriate; foreigner; marketing research; Mystery Shopping; questionnaire; cizinec; dotazník; expatriot; marketingový výzkum; Mystery Shopping
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41610