Original title:
Internetový marketing se zaměřením na jazykový institut
Translated title:
Internet marketing focused on language institute
Authors:
Prokopová, Iva ; Smutný, Zdeněk (advisor) ; Matuštík, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá současnými trendy internetového marketingu v České republice s důrazem na nízkonákladový přístup. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje a analyzuje složky, nástroje a metody internetového marketingu použité v praktické části práce. Praktická část práce obsahuje návrh, realizaci a vyhodnocení internetové kampaně pro jazykový institut Mediterin. Jednotlivé kapitoly se zabývají především analýzou trhu, definicí cílové skupiny, optimalizací webu pro vyhledávače, pay-per-click kampaněmi a webovou analytikou.This bachelor thesis deals with internet marketing trends for market in the Czech Republic with an accent on a low-cost approach. The bachelor thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces and analyses components, tools and methods of internet marketing, used in the practical part. The practical part contains design, realization and evaluation of an internet marketing campaign for the language institute Mediterin. Particular chapters deal with market analysis, target group definition, search engine optimization, pay-per-click campaigns and web analysis.
Keywords:
Facebook; Google Analytics; Internet marketing; keyword analysis; PPC; SEO; analýza klíčových slov; Facebook; Google Analytics; Internetový marketing; PPC; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41609