Original title:
Marketingová strategie neziskových organizací zaměřená na sociální problémy v Třebíči
Translated title:
Marketing Strategy of Non-profit Organizations Focused on Social Problems in Třebíč
Authors:
Mrázková, Eliška ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (advisor) ; Vochozková, Jacqueline (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je zdůraznit význam marketingu v neziskovém sektoru. Teoretická část přibližuje principy marketingu a jejich využití v neziskových organizacích. Praktická část práce je věnována zhodnocení a porovnání marketingových a komunikačních strategií dvou neziskových organizací, které působí v Třebíči a zaměřují se na poskytování sociálních služeb pro osoby s mentálním postižením. V závěru práce jsou navrženy možnosti budoucího využití marketingu ve vybraných organizacích.The topic of the thesis is to emphasize the importance of marketing in non-profit sector. The theoretical part deals with marketing principles and their using in non-profit organizations. The practical part of the thesis is focused on evaluation and comparison of marketing and communication strategies in two non-profit organizations that are situated in Třebíč and provide social services for mentally handicapped people. At the end of the thesis I have suggested some improvements in marketing of these organizations.
Keywords:
marketing strategy; mental handicap; non-profit organizations; social services; marketingová strategie; mentální postižení; neziskové organizace; sociální služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41910