Original title:
Marketingová strategie společnosti LITS Global, ltd.
Translated title:
Marketing strategy of the company LITS Global Ltd.
Authors:
Jančíková, Nikola ; Průša, Přemysl (advisor) ; Krahulík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Marketingová strategie společnosti Lits Global, Ltd. se zabývá širokým tématem marketingu a vytvářením marketingových strategií podniků. V první části stručně nastiňuje teoretická východiska marketingu, přibližuje marketing vzhledem ke specifickému B2B trhu. Další část je zaměřena na vytvoření marketingové strategie, kde stěžejním prvkem je marketingový strategický plán. V marketingovém plánování popisuje situační analýzu vnitřního i vnějšího prostředí podniku, na základě které je možné vytvořit tzv. SWOT analýzu. Stěžejním nástrojem pro navržení vhodné strategie je pak Marketingový mix, jehož části jsou přizpůsobeny k oblasti služeb. V poslední části práce jsou pak teoretické poznatky na konkrétní společnost LITS Global, Ltd. pro trh ve Velké Británii.The Bachelor Thesis titled Marketing strategy of the company LITS Global Ltd. is focused on a broad topic of marketing and creating marketing strategies. The first section briefly oultines a theoretical background of marketing and gives more clear insight into specifics of B2B marketing. In the next section it describes a creation of marketing strategy, where the key element is the strategic marketing plan. The markceting plan describes an analysis of internal and external business environment based on which it is possible to craeta so-called SWOT analysis. The fundamental tool for designing appropriate strategies is Marketing mix. The parts of the Marketing mix are more described for the sector service. The last part of the thesis uses theoretical knowledge for designing marketing strategy of a particular company LITS Global Ltd for UK market.
Keywords:
analysis; B2B; LITS Global; marketing; Marketing Mix; marketing strategy; SWOT analysis; B2B; LITS Global; marketing; marketingová strategie; Marketingový mix; situační analýza; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42239