Original title:
Budování image města Plzně
Translated title:
Building the Image of Pilsen City
Authors:
Beránková, Martina ; Luštický, Martin (advisor) ; Musil, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zjistit vnímání image města Plzně v souvislosti s Evropským hlavním městem kultury 2015 v době, kdy vrcholí konečné přípravy projektu. První část diplomové práce pojednává o marketingu měst a obcí a o komunikačním mixu. Dále se práce zabývá obecně pojmem image a možnostmi měření image, které vychází se z české i zahraniční literatury. Image měst je pojem, který se v současné době dostává do popředí zájmu u jednotlivých měst a obcí. Města a obce začínají vnímat, že je pro ně důležité vědět, co si o nich myslí vlastní občané nebo návštěvníci. Diplomová práce tak pojednává o marketingových aktivitách města Plzně a jejích jednotlivých útvarů a společností, které se na marketingu města podílí. Image města je závislá na těchto aktivitách. Vnímání image města Plzně je zhodnoceno pomocí vlastního výzkumu. Dotazy jsou zaměřeny nejprve obecně na město Plzeň, následně na marketingovou komunikaci města a poté na projekt Evropské hlavní město kultury. Výsledkem bude zhodnocení image města a možná doporučení pro zlepšení stávající situace.The purpose of the diploma thesis is to find out the perception of the image of the City of Pilsen in the context of the European Capital of Culture 2015 at the time of culminating final preparations for the project. The first part of the diploma thesis deals with the marketing of cities and municipalities and the communication mix. Furthermore, the thesis deals with general concept of image and image measurement possibilities on the basis of the Czech and foreign literature. The image of the cities is a concept that is currently coming to the fore in city and municipal politics. Cities and municipalities are becoming conscious of the importance of the opinions their citizens and visitors have about them. The diploma thesis discusses the marketing activities of the City of Pilsen and its particular departments and companies that are involved in the marketing of the city. The Image of the city is dependent on these activities. The perception of the image of the City of Pilsen is evaluated on the basis of own research. Firstly, the inquiries are focused on the City of Pilsen in general. Secondly, they are related to the marketing communications of the city and finally to the European Capital of Culture programme. The result of this research is an evaluation of city's image and possible recommendations for the improvement of the current situation.
Keywords:
communications; European Capital of Culture; image; marketing; marketing of cities; Evropské hlavní město kultury; image; komunikace; marketing; městský marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40484