Original title:
Guerilla marketing jako nový marketingový trend
Translated title:
Guerilla marketing as a new marketing trend
Authors:
Koktová, Silvie ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá jedním z nových trendů současného marketingu, tzv. guerilla marketingem. V teoretické části se věnuji samotnému vzniku guerilla marketingu, jeho principu, výhodám a nevýhodám. Dále uvádím jednotlivé druhy guerilla marketingu a způsoby jejich využití. V praktické části rozebírám konkrétní guerillové kampaně a snažím se dokázat podstatu guerilla marketingu, kdy nápady mohou porazit rozpočet. V závěru práce je poté pomocí dotazníkového šetření zjišťováno povědomí české veřejnosti o guerilla marketingu a o analyzovaných kampaních.This diploma thesis examines one of the new trends of contemporary marketing, the so-called guerilla marketing. The theoretical part is devoted to the origin of guerilla marketing, its principles, advantages and disadvantages. Furthermore, I present different types of guerilla marketing and methods of their use. In the practical part, I discuss specific guerrilla campaigns and try to prove the nature of guerilla marketing where ideas can defeat the budget. The last part is devoted to questionnaire survey to determine the awareness of the Czech public about guerilla marketing and analyzed campaigns.
Keywords:
guerilla campaigns; guerilla marketing; word-of-mouth; guerilla marketing; guerillové kampaně; word-of-mouth
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42380