Original title:
Mobilná aplikácia ako súčasť marketingovej komunikácie Fakulty managementu VŠE
Translated title:
Mobile Application as a Part of Marketing Communication of Faculty of Management University of Economics in Prague
Authors:
Vašková, Alexandra ; Přibil, Jiří (advisor) ; Zelená, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zameria na moderné trendy v marketingovej komunikácii konkrétnej vzdelávacej inštitúcie. Hlavným cieľom práce je analyzovať a navrhnúť mobilnú aplikáciu pre Fakultu managementu ako nový nástroj marketingovej komunikácie voči záujemcom o štúdium a potenciálnym študentom. V teoretickej časti práce autorka pojedná o všeobecných témach strategického riadenia vysokých škôl, marketingovej komunikácie a relačnom managemente; autorka osvetlí problematiku aplikácie ako produktu, jej použiteľnosť, možnosti distribúcie a kroky potrebné k jej analýze a návrhu.Diplomová práce se zaměří na moderní trendy v marketingové komunikaci konkrétní vzdělávací instituce. Hlavním cílem práce je analyzovat a navrhnout mobilní aplikaci pro Fakultu managementu VŠE coby nový nástroj marketingové komunikace vůči zájemcům o studium a potenciálním studentům. V teoretické části práce autorka pojedná také o obecných tématech strategického řízení vysokých škol, marketingové komunikace a relačním managementu; autorka osvětlí problematiku aplikace jako produktu, její použitelnost, možnosti distribuce a kroky potřebné k její analýze a návrhu.Diploma thesis focuses on modern trends in marketing communication of specific educational institution. Main goal of the thesis is to analyse and to design of a mobile application for Faculty of Management University of Economics in Prague as a new tool of marketing communication intended for candidates interested in studying and potential students. Theoretical part of the thesis includes general topics about strategic university management of Universities, marketing communication and relations management. Author also presents the mobile application as a product, its applicability, ways of its distribution and necessary steps for its analysis and design.
Keywords:
design of mobile application; marketing communication; mobile application; mobile marketing; modern trends in marketing communication; smartphone; strategic university management; chytrý telefon; design mobilní aplikace; marketingová komunikace; mobilní aplikace; mobilní marketing; moderní trendy v marketingové komunikaci; strategické řízení vysokých škol
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42530