Original title:
ŠKODA AUTO a koncern Volkswagen na čínském automobilovém trhu.
Translated title:
ŠKODA AUTO and concern Volkswagen in Chinese automotive market
Authors:
Koranda, Tomáš ; Klosová, Anna (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje ve své první části na analýzu samotného čínského automobilového trhu, k čemuž využívá formu analýzy PEST. V druhé stěžejní části práce je zkoumáno současné postavení značky ŠKODA na místním trhu právě s ohledem na jeho specifika a dynamiku. Cílem práce je odhalit vnitropodnikové slabé a silné stránky oproti konkurenci na trhu a jejich souvislosti a propojení se specifiky a budoucími trendy vývoje na tomto trhu.First part of this thesis analyses the chinese automotive market itself, for that purpose PEST analysis structure is used. In the main second part of the thesis current situation of Škoda brand in very dynamic local market is assessed. Scope of this thesis is to determine the crucial weaknesses and strengths of the company in comparison with the competition and to evaluate these concerning the specifics of the market and potential trends developing.
Keywords:
automobile; brand; PEST; PRC; SWOT; automobil; brand; PEST; SWOT; ČLR
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40341