Original title:
Strategická analýza stavební společnosti
Translated title:
Strategic Analysis of a Construction Company
Authors:
Vamberová, Lenka ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Kovář, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou stavební společnosti. První, teoreticko-metodologická část vysvětluje podstatu strategické analýzy a objasňuje principy aplikovaných metod. Druhá, analytická část aplikuje teoretické poznatky přímo na konkrétní stavební společnost. Pro analýzu externího prostředí je využita PESTEL analýza. Dále se práce zaměřuje na vnitřní prostředí společnosti -- na její marketingový mix a finanční situaci. Závěrečné shrnutí předchozích zjištění je provedeno pomocí zjednodušené SWOT analýzy, jejímž výstupem je návrh strategie, a dále opatření operativního, taktického a strategického charakteru, která podpoří přednosti a příležitosti společnosti Isolite, spol. s r. o., a omezí její nedostatky a hrozby.The main aim of this diploma thesis is a strategic analysis of a construction company. It is divided into several parts, where the first, theoretical, part explains the fundaments of strategic analysis and clarifies the principles of methods applied. The other, analytical, part of the thesis applies the mentioned theoretical knowledge onto an existing construction company. The PESTEL analysis has been used to analyze the external environment. Furthermore, the thesis focuses on the internal environment of the company -- namely its marketing mix and financial situation. The findings of those analyses are summarized through a simplified SWOT analysis, which leads to a proposal of a strategy, and furthermore proposes operative, tactical and strategic measures which would support the strengths and opportunities and minimize the weaknesses and threats of the Isolite, spol. s r. o. company.
Keywords:
competitive advantage; competitiveness; construction business; financial analysis; marketing mix; PESTEL analysis; strategic analysis; SWOT analysis; finanční analýza; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; marketingový mix; PESTEL analýza; stavebnictví; strategická analýza; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40585