Original title:
Marketingová analýza vybrané společnosti
Translated title:
Marketing Analysis of a chosen Company
Authors:
Mihályová, Tereza ; Svoboda, Petr (advisor) ; Novotná, Eliška (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je návrh na zlepšení současné situace ve společnosti, která se zabývá výrobou strojů a zařízení pro potravinářský průmysl. Teoretická část zahrnuje vymezení trhu organizací, marketingového prostředí, marketingového mixu a marketingové situační analýzy. Praktická část popisuje společnost NATE -- marketing, a.s. a marketingový mix této společnosti. Dále se také věnuje návrhu na zlepšení současné situace na základě analýzy vnějšího prostředí a SWOT analýzy.The topic of this bachelor thesis is a proposal for improvement current situation in the company, which is engaged in manufacturing machinery for the food industry. The theoretical part includes the definition of market of organizations, marketing environment, marketing mix and marketing situation analysis. The practical part describes the company NATE - Marketing, Inc. and marketing mix of the company. The thesis also includes a proposal to improve current situation based on an analysis of the external environment and SWOT analysis.
Keywords:
B2B marketing; marketing environment; marketing mix; marketing situation analysis; SWOT analysis; B2B marketing; marketingová situační analýza; marketingové prostředí; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40568