Original title:
Nové trendy a směry v budování MLM spol. Amway
Translated title:
New trendsin building a MLM of Amway company
Authors:
Dopita, Zdeněk ; Postler, Milan (advisor) ; Nemčíková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na nové nástroje usnadňující představení podnikatelské příležitosti Vlastníky podnikání Amway. V teoretické části práce je charakterizován marketing, jeho nové formy a vznik a vývoj multilevel marketingu jako úspěšné obchodní metody. Dále je popsána jedna z největších společností přímého prodeje - Amway. Rovněž se zabývá uplatněním nových trendů u společnosti Amway a jejích distributorů. V praktické části je vyhodnoceno vlastní terénní šetření s cílem zjistit míru využití nových trendů při budování podnikání Amway.This bachelor thesis is focused on new tools which facilitate the performance of business opportunities by Independent Business Owners. Marketing, its new forms and the origins and development of multilevel marketing as a successful business method are characterized in the theoretical part of this thesis. One of the largest company which is engaged in directed selling -- Amway is described in the thesis as well. The thesis also deals with the application of new trends in Amway and its distributors. The practical part is an evaluation of author's own field research aim of which was to discover the extent of the use of new trends in building Amway business.
Keywords:
Amway; Independent Business Owner; Multi-Level Marketing; new trends; social sites; Amway; multilevel marketing; nové trendy; sociální sítě; Vlastník podnikání Amway
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41995