Original title:
Testování hypotéz v marketingovém výzkumu
Translated title:
Hypothesis testing in marketing research
Authors:
Cihlář, Martin ; Vild, Jiří (advisor) ; Stecenková, Marina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Moje práce se zabývá testováním hypotéz v marketingovém výzkumu používaným především při zpracovávání dotazníkových šetření. Nejdříve se věnuji vysvětlení marketingového výzkumu a jeho procesu. Další kapitola je zaměřena na data a jejich přípravu pro analýzu. Ve třetí kapitole vysvětluji základní teorii testování hypotéz. V této kapitole uvádím několik příkladů, které jsou řešeny buď bez použití softwaru, nebo pomocí SPSS verze 18 (u příkladů řešených pomocí SPSS je vždy uveden postup při jejich zadávání do programu).My thesis deals with hypothetical tests in marketing research that are used mainly for evaluating survey research. At the beginning of the thesis I shortly describe the marketing research and it's process. In the next chapter I deal with data and their editing for analysis, afterwards in the third chapter I explain basic hypothesis descriptions. In this chapter examples, that are calculated either without software or with the SPSS version 18. In case I use the SPSS program I will be described the input process.
Keywords:
hypothesis testing; marketing research; SPSS; marketingový výzkum; SPSS; testování hypotéz
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42247