Original title:
Mystery shopping a jeho využití ve společnosti Baťa
Translated title:
Mystery Shopping and its use in Bata Shoe Organisation
Authors:
Čubíková, Aneta ; Průša, Přemysl (advisor) ; Kořen, Vojtěch (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá metodou mystery shoppingu, což je jedna z kvantitativních výzkumných metod v marketingu. Hlavním cílem mé práce je představení této metody a aplikace mystery shoppingu ve vybraných prodejnách Baťa s cílem navrhnout možná doporučení pro zkoumané prodejny. V teoretické části jsou zde vysvětleny pojmy: marketing, marketingový výzkum, mystery shopping a formy jeho výzkumu. Praktická část je realizována v 17 pobočkách Baťa po celé Praze a středních Čechách. Cílem této části je zjištění a zhodnocení znalostí zaměstnanců v dané problematice a jejich ochota poradit zákazníkovi při nákupu.This bachelor thesis deals with mystery shopping method, which is one of the quantitative research methods in marketing. The main objective is to introduce this method and application of mystery shopping in chosen shops of Bata Shoe Company with the aim to propose possible recommendations for inspected stores. In theoretical part terms are explained such as marketing, marketing research, mystery shopping and its forms of his research. The practical part is based on mystery shopping in 17 stores of Bata Shoe Organisation in Prague and in Central Bohemia. The purpose of the practical part is to identify and evaluate knowledge of employees in stated issues and their willingness to give advice to customer during shopping.
Keywords:
Bata Shoe Organisation; Marketing research; Mystery shopping; Baťa; Marketingový výzkum; Mystery shopping
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41998