Original title:
Itálie: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Translated title:
Italy: Economics and Position in the International Tourism Market
Authors:
Levák, Adam ; Abrhám, Josef (advisor) ; Vaško, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analyzovat vývoj klíčových ekonomických ukazatelů a ukazatelů cestovního ruchu a určení trendů italské ekonomiky a cestovního ruchu v posledních letech. První kapitola práce je zaměřena na ekonomiku Itálie, přičemž v této části je analyzován vliv hospodářské krize na ekonomický vývoj Itálie a konkurenceschopnost ekonomiky. Zabývá se také opatřeními, která přijala italská vláda ve snaze zlepšit stav italské ekonomiky po krizi. Druhá kapitola charakterizuje cestovní ruch v Itálii a zachytává vývoj příjezdového, výjezdového a domácího cestovního ruchu. Věnuje se také trendům v italském cestovním ruchu v souvislosti s ekonomickou krizí a důležitou součástí této kapitoly je zhodnocení konkurenceschopnosti cestovního ruchu Itálie. V třetí kapitole se práce soustřeďuje na komparaci Itálie s Portugalskem, Řeckem a Španělskem z hlediska jak ekonomické úrovně, tak z hlediska postavení těchto zemí na trhu cestovního ruchu. Poslední kapitola je zaměřena na italské regiony Lombardie a Kalábrie, které jsou analyzovány a srovnány pomocí vybraných indikátorů s cílem poukázat na regionální diferenciaci v Itálii.The aim of this diploma thesis is to analyze the development of key economic indicators and indicators of tourism and determination of trends of Italian economy and tourism in the last years. The first chapter is about the influence of the global financial crisis on the development of Italian economy and the economic competitiveness. This chapter also analyzes the measures which were approved by Italian government in effort to improve the state of the economy after the crisis. The second chapter defines the tourism in Italy and describes the development of inbound, outbound and domestic tourism, Italian tourism trends and the tourism competitiveness of Italy. The third chapter compares Italy, Portugal, Greece and Spain in terms of economic level and position of these countries in the international tourism market. The last part of this thesis is devoted to the comparison of Italian regions Lombardy and Calabria which are analyzed by chosen indicators for purpose of showing regional differences between both regions.
Keywords:
Calabria; competitiveness; economy; global financial crisis; Lombardy; PIGS countries; regional differentiation; tourism; cestovní ruch; ekonomika; globální finanční krize; Kalábrie; konkurenceschopnost; Lombardie; regionální diferenciace; země PIGS
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40778