Original title:
Neuromarketing a jeho využití při práci se značkou Mary Kay
Translated title:
Neuromarketing and it´s application when working with Mary Kay.
Authors:
Šetková, Lenka ; Chylíková, Hana (advisor) ; Steinerová, Karolína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá představením neuromarketingu jako nové formy vysoce efektivního marketingu. V teoretické části jsou popsány vybrané nástroje měření mozkové aktivity, zásadní pojmy v neuromarketingu, zrcadlové neurony, soma značky. Zmíněná je i podprahová reklama a její praktiky. Pozornost je věnována také rozdílům mezi mužským a dámským mozkem. Praktická část nejprve představuje společnost a značku Mary Kay, včetně globálních marketingových aktivit. Dále obsahuje analýzu postavení této značky na českém trhu, hodnocení současných marketingových aktivit nezávislé kosmetické poradkyně s návrhem na zlepšení a zvýšení objemu prodejů.This thesis introduces neuromarketing as a new form of highly effective marketing. Theoretical part describes the selected tools for measuring brain's activity, fundamental terms in neuromarketing, mirrors neurons, soma markers. Mentioned are also subliminal messages. Further, attention is paid to describe some of the differences between male and female brain. Practical part of this thesis introduces the company and brand Mary Kay, including global marketing activities. Then, it contains analysis of brand positioning on the Czech market, evaluating of the current marketing activities of Independent Beauty Consultant and a proposal for improvement (of marketing activities) and increase in sales volume.
Keywords:
fMRI; independant consultant; Mary Kay; MEG; mirror neurons; neuromarketing; soma; subliminal messages; TMS; fMRI; kosmetická poradkyně; Mary Kay; MEG; neuromarketing; podprahová reklama; soma značky; TMS; zrcadlové neurony
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41631