Original title:
Aplikace mezinárodních guerillových kampaní na český trh - nWave s.r.o.
Translated title:
Aplications of international guerilla campaigns on czech market - nWave s.r.o.
Authors:
Osoha, Štěpán ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Mišenský, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část práce je věnována teoretickému vymezení marketingu, marketingové komunikace a samotnému pojmu guerilla marketing a jeho historickému vývoji. Následující kapitoly popisují jednotlivé formy guerilla marketingu, které jsou demonstrovány na zahraničních ale i českých kampaních. Praktická část je věnována komunikační a rozvojové kampani internetového portálu Posilka.tv, která byla vytvořena a realizována reklamní agenturou nWave s.r.o. využívající teoretické znalosti z předchozích částí a nabízející tak jejich praktickou aplikaci.The first part of this thesis is devoted to the theoretical definition of marketing, marketing communications, and the very concept of guerilla marketing and its historical development. The following sections describe the various forms of guerilla marketing that are demonstrated in foreign, as well as Czech campaigns. The practical part is devoted to developing a communication campaign with the internet portal Posilka.tv, which was created and implemented by an advertising agency nWave s.r.o., using theoretical knowledge from the previous sections and thus offering their practical application.
Keywords:
Campaigns; Guerilla marketing; Marketing; Guerilla marketing; Marketing; Marketingové kampaně
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40369