Original title:
Event marketing
Translated title:
Event marketing
Authors:
Pham, Quynh Trang ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodný event pro mladší spotřebitele vybraného obchodní domu, za účelem zlepšit jeho vztah se stanovenou cílovou skupinou, přilákat jejich pozornost a zlepšit image firmy. Dále se práce také zaobírá významem event marketingu jako komunikační nástroj v současné dynamické době plné konkurence. Celá práce je rozdělena na dvě části. První část teoreticky charakterizuje event marketing, popisuje jeho integraci do komunikačního mixu a jeho proces plánování a tvorby. Druhá část je zaměřena na praktické řešení daného problému pomocí zavedení event marketingu. Obsahuje jak analýzu problému, vlastní návrh eventu, tak i doporučené způsoby vyhodnocení úspěšnosti navržené akce.The purpose of this bachelor thesis is to propose an appropriate event for younger consumers for a selected shopping mall. The goal is to enhance its relationship with a particular target group (younger layers) and to both improve the image of the company and attract more visitors from the target group. Furthermore, this thesis is focused on Event Marketing as a modern communication tool and its significance in dynamic competitions that the firms are experiencing nowadays. The whole thesis is divided into two parts. The first part theoretically characterizes Event Marketing. It describes its integration to the communication mix and its planning and designing process. The second part deals with practical solutions of the particular issue with a help of Event Marketing. It includes the analysis of the issue, my own event plan and recommended methods of evaluation of the success of the proposed action.
Keywords:
Event; Event marketing; Fashion; Shopping mall; Young men; Mladí muži; Móda; Obchodní dům; Pořádání akcí; Událost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46184