Original title:
Využití A/B testování při optimalizaci konverzního poměru
Translated title:
A/B Testing and its use for Conversion Rate Optimization
Authors:
Makoš, Michal ; Stříteský, Václav (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá disciplínou optimalizace konverzního poměru a její základní metodou, A/B testováním. V její teoretické části je téma optimalizace a A/B testování představeno a je navržen možný postup při využití těchto metod. Práce popisuje i jednotlivé nástroje, které jsou pro úspěšnou optimalizaci konverzního poměru nezbytné. Praktická část usiluje o zhodnocení dopadů jednotlivých faktorů na konverzní poměr a identifikaci těch, které na něj mají pozitivní vliv. Dále bylo cílem práce navrhnout obecná doporučení pro zvyšování konverzního poměru a obchodní výkonnosti. Vlastní výzkum byl uskutečněn na základě provedených A/B testů a jejich analýzy.The main topic of this bachelor thesis is a conversion rate optimization and A/B testing. The theoretical part covers both topics and proposes possible steps to follow when using them. The thesis also describes the tools which are needed for successful conversion rate optimization. The aim of the practical part is to identify the impact of individual elements on conversion rate and find those with positive impact. At the same time, the thesis aspires to formulate recommendations for increasing conversion rate and business performance. The research was conducted by undertaking A/B tests and its analysis.
Keywords:
A/B testing; Avast; business performance; conversion; Conversion rate optimization; A/B testování; Avast; konverze; obchodní výkonnost; Optimalizace konverzního poměru
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46089