Original title:
Analýza sortimentu obchodnej spoločnosti Kika
Translated title:
The assortment analysis of Kika business company
Authors:
Ištvancová, Dominika ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Luttmerding, Peter (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá spoločnosťou Kika nábytek, ktorá patrí k jedným z najväčších predajcov nábytku a bytových doplnkov. Je zameraná najmä na nákupný proces spoločnosti v prepojení s marketingom a jeho marketingovou stratégiou. Zaoberá sa ústredným problémom nákupného marketingu, voľbou dodávateľa, a následne jeho vplyvom na ponúkaný sortiment. Pomocou analýzy rozpoznáva cenové odlišnosti medzi vybranými dodávateľmi a rozdielnosti v nákupe a predaji medzi jednotlivými zástupcami sortimentu čalúnených postelí z radu boxspring.Bakalářská práce se zaobírá společností Kika nábytek, která patří k jednomu z největších prodejců nábytku a bytových doplňků. Je zaměřená zejména na nákupní proces společnosti v propojení s marketingem a jeho marketingovou strategií. Zaobírá se ústředním problémem nákupního marketingu, volbou dodavatele, a následně jeho vplyvem na nabízený sortiment. Pomoci analýzy rozpoznává cenové odlišnosti mezi vybranými dodavateli a rozdílnosti v nákupu a prodeji mezi jednotlivými zástupci sortimentu čalouněných postelí z řadu boxspring.This Bachelor's thesis deals with the company Kika furniture, that belongs to one of the biggest sellers of furniture and household accessories. It is focused mainly on buying process of the company in connection with marketing and marketing strategy. This thesis also concerns with the main problem of purchase marketing, choice of suppliers and the its influence on the offered assortment. By means of analysis, it recognizes the price differences among the chosen suppliers as well as the differences in buying and selling among the particular suppliers of various kinds of upholstered beds from the Boxspring assortment.
Keywords:
assortment; furniture; purchase; supplier; dodavatel; nábytek; nákup; sortiment
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46041