Original title:
Komunikace on-line start-up projektů
Translated title:
Online communication of startups
Authors:
Nezhybová, Linda ; Vondra, Zdeněk (advisor) ; Pavlíček, Antonín (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro projekt Psaní Hravě. Hlavním cílem práce je navrhnout tuto komunikační strategii a ukázat praktické využití sociálních sítí. V první kapitole realizuji průzkum mezi úspěšnými startupy v České republice. Zabývám se jejich komunikací a fungováním jejich projektu. Ve druhé kapitole popisuji fungování jednotlivých sociálních sítí. Následně zkoumám možnosti jejich využití pro značku, zejména pak pro malé a střední podniky či online projekty. Ve třetí kapitole popisuji projekt Psaní Hravě, jeho image, cílovou skupinu, fungování. V poslední kapitole vytvářím praktický plán sociálních sítí pro projekt Psaní Hravě, zejména se zabývám návrhem facebookové strategie.This thesis deals with a plan of marketing strategy for Psaní Hravě project. The main objective is to suggest a communication strategy and show practical utilization of social media. The first chapter describes communication of successful Czech startups. The second chapter comments on possibilities of social media. Subsequently I explore utilization for brands, especially for SMEs and online projects. The third chapter introduces Psaní Hravě project, its image and target group. In the last chapter I create a practical plan of social media for Psaní Hravě, I focus especially on Facebook strategy.
Keywords:
Facebook; Psaní Hravě; social media; startup; Facebook; Psaní Hravě; sociální sítě; startup
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47871