Original title:
Sociální sítě v odvětví cestovního ruchu
Translated title:
Social Networks in the sphere of Tourism
Authors:
Švoncová, Nicole ; Musil, Martin (advisor) ; Švanda, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zhodnotit možnosti využití sociálních sítí pro rozvoj nabídky služeb cestovního ruchu, včetně ukázek dobré (příp. i špatné) praxe. V teoretické části je provedena rešerše současného poznání o používání sociálních sítí s důrazem na jejich využívání organizacemi jako dalšího komunikačního kanálu. Metodika analytické části je postavena na obsahové analýze, práce využívá analýzu Facebook stránek vybraných 10 cestovních kanceláří na základě relevantních faktorů: počet fanoušků, aktivita fanoušků, aktivita provozovatelů a zveřejňovaný obsah. Údaje jsou porovnávány mezi jednotlivými cestovními kancelářemi. Na základě takto provedené analýzy bylo zjištěno, že potenciál sociálních sítí pro marketing cestovních kanceláří není dostatečně využíván a CK chápou Facebook jako reklamní prostor se snahou obousměrně komunikovat jen v menším množství případů.The objective of this bachelor thesis is to evaluate using of social networks for a development of tourism services including examples of good (and also bad) practice. In the theoretical part of the thesis, there is a search of actual using of social networks with a focus on its using by the organization as an additional communication channel. The methodology of an analytical part is based on contents analysis. The thesis use analyze of the Facebook of 10 selected travel agencies based on these factors: the amount of fans, the activity of fans, the activity of managers and the contents. The data are compared among the various agencies. On the base of this analysis were find out that potential of social media as a marketing tool for a travel agencies is not use sufficiently and the travel agencies use Facebook as a marketing space to communicate with customers just in a few cases.
Keywords:
Communication; Facebook; Marketing Communication; Online Marketing; Social Networks; Specification of Tourism; Facebook; internetový marketing; komunikace; marketingová komunikace; sociální sítě; specifika cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47808