Název:
Sociální sítě v odvětví cestovního ruchu
Překlad názvu:
Social Networks in the sphere of Tourism
Autoři:
Švoncová, Nicole ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Švanda, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zhodnotit možnosti využití sociálních sítí pro rozvoj nabídky služeb cestovního ruchu, včetně ukázek dobré (příp. i špatné) praxe. V teoretické části je provedena rešerše současného poznání o používání sociálních sítí s důrazem na jejich využívání organizacemi jako dalšího komunikačního kanálu. Metodika analytické části je postavena na obsahové analýze, práce využívá analýzu Facebook stránek vybraných 10 cestovních kanceláří na základě relevantních faktorů: počet fanoušků, aktivita fanoušků, aktivita provozovatelů a zveřejňovaný obsah. Údaje jsou porovnávány mezi jednotlivými cestovními kancelářemi. Na základě takto provedené analýzy bylo zjištěno, že potenciál sociálních sítí pro marketing cestovních kanceláří není dostatečně využíván a CK chápou Facebook jako reklamní prostor se snahou obousměrně komunikovat jen v menším množství případů.The objective of this bachelor thesis is to evaluate using of social networks for a development of tourism services including examples of good (and also bad) practice. In the theoretical part of the thesis, there is a search of actual using of social networks with a focus on its using by the organization as an additional communication channel. The methodology of an analytical part is based on contents analysis. The thesis use analyze of the Facebook of 10 selected travel agencies based on these factors: the amount of fans, the activity of fans, the activity of managers and the contents. The data are compared among the various agencies. On the base of this analysis were find out that potential of social media as a marketing tool for a travel agencies is not use sufficiently and the travel agencies use Facebook as a marketing space to communicate with customers just in a few cases.
Klíčová slova:
Facebook; internetový marketing; komunikace; marketingová komunikace; sociální sítě; specifika cestovního ruchu; Communication; Facebook; Marketing Communication; Online Marketing; Social Networks; Specification of Tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/47808