Original title:
Analýza e-marketingové strategie společnosti Europ Assistance s.r.o.
Translated title:
Analysis of the emarketing strategy of the company Europ Assistance s.r.o.
Authors:
Egert, Michal ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Kostaš, Jurij (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce analyzuje e-marketingovou strategii společnosti Europ Assistance s.r.o. a metodou komparace zjišťuje situaci u konkurence. V první části práce je představena společnost a její produkty. Dále práce analyzuje produkty a internetovou prezentaci konkurence. Závěrečné kapitoly práce se poté zabývají analýzou internetových stránek a komunikační strategií společnosti Europ Assistance. Zjištěné skutečnosti jsou v jednotlivých kapitolách porovnávány s konkurencí. Součástí práce je také uživatelské testování jednotlivých internetových stránek společnosti lidmi, kteří nikdy tyto stránky neviděli. Toto uživatelské testování přináší cenné informace ke zlepšení struktury a obsahu stránek. Výsledkem práce je zhodnocení silných a slabých stránek e-marketingové strategie společnosti Europ Assistance s.r.o.This thesis analyzes the e-marketing strategy of the company Europ Assistance s.r.o and compares it with its competitiors. First part of this work presents the company and its products. The second part analyzes the products and web presentation of the competitors. The final chapters then deal with the analysis of the website and communication strategy of the company Europ Assistance. Findings in the individual chapters are compared with the competitors. The thesis also includes user testing of individual company websites by users who have never seen the website. This testing provides valuable information for improving the structure and content of the site. Result of this thesis is the evaluation of the strengths and weaknesses of the e-marketing strategy of the company Europ Assistance s.r.o.
Keywords:
analysis of the emarkeitng strategy; emarketing; Europ Assistance; analýza e-marketingové straregie; e-marketing; Europ Assistance
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43261