Original title:
Marketing na sociálních sítích - metriky a měření
Translated title:
Social networks marketing - metrics and measurements
Authors:
Gleich, Viktor ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Malinová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Marketing na sociálních sítích využívá mnoho společností. Proto je důležité pro přínosné použití, využívat metrik a měření. Poté bychom měli dokázat sestavit kvalitní marketingový plán a dosáhnout lepších hospodářských výsledků. Dostupných metrik je mnoho, proto je dobré se v nich zorientovat a zvolit ty správné, které nám přinesou cenné informace. Marketing je proces, který by měl být zakončen vyhodnocením, dle předem stanovených metrik, a podle výsledků udělány patřičná opatření. Metriky jsou klíčový uzel tohoto procesu, který poskytuje zpětnou vazbu a přínosná poučení.Social networks marketing is used by many companies. Therefore it is important to apply metrics and measurements, to get a practical use. Then we should be able to set a good marketing plan and achieve better business results. There are many metrics available, therefore it's helpful to get familiar with them and choose the right ones which will bring us valuable information. Marketing is a process that should be completed by evaluation, according to predetermined metrics, and according to results appropriate steps are to be made. Metrics are an important point in this process, providing valuable feedback and beneficial advice.
Keywords:
Facebook; marketing; measurement; metrics,; on-line marketing; social networks; Facebook; marketing; metrika; měření; on-line marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39288