Original title:
Odbytová strategie vybrané firmy
Translated title:
Sales strategy of a company
Authors:
Ballošová, Barbora ; Sato, Alexej (advisor) ; Langpaul, Richard (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje problematice odbytových trhů společnosti PRECIZ, s.r.o. v návaznosti na Exportní strategii České republiky pro období 2012 - 2020. V té Ministerstvo průmyslu a obchodu stanovilo mimo jiné koncepci nových cílových zemí českého exportu - tzv. prioritních a zájmových zemí. Analýzou odbytové strategie společnosti PRECIZ, s.r.o., která je středně velkou strojírenskou firmou, se pokusím potvrdit hypotézu, že trhy prioritních zemí stanovené v Exportní strategii jsou pro společnost PRECIZ, s.r.o. nevhodné. Tím poukážu na jednostranné zaměření Exportní strategie, která je koncipována tak, že podporuje export zejména v oblasti výrobků s vysokou přidanou hodnotou, export investičních celků, know-how a služeb. Dílčím cílem práce je na základě výpočtu potenciálu trhu specifikovat pro společnost PRECIZ, s.r.o. nové potenciální odbytové trhy z oblasti Evropské unie.This Bachelor thesis is devoted to the sales strategy of the company PRECIZ, s.r.o. in connection to the "Export Strategy of the Czech Republic for years 2012 - 2020''. In the Export Strategy sets the Ministry of Industry and Trade among others the concept of new target markets for the Czech exporters - known as the priority and interest markets. According to the analysis of the sales strategy of PRECIZ, s.r.o., a medium-sized engineering company, I would like to validate the idea that the priority markets given in the Export Strategy of the Czech Republic are not suitable for the company's intentions. Due to this fact I would like to point out the one-sidedness of the Export Strategy which supports especially the export of goods with a high value added, export of investments, know-how and services. Another target of the bachelor thesis is to make a calculation of the markets potential and to specify new potential European Union markets for the company PRECIZ, s.r.o.
Keywords:
Export Strategy of the Czech republic; Markets potential; Sales strategy; SWOT analysis; Exportní strategie České republiky; Odbytová strategie; Potenciál trhu; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45019