Original title:
Pes v reklamě a marketingu
Translated title:
Dog in advertising and marketing
Authors:
Němečková, Petra ; Khabirova, Maja (advisor) ; Vondra, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je pes v reklamě a marketingu. V první, teoretické části práce jsou objasněny pojmy napříč obory, které k tématu mají co říct, jako například marketing, reklama, psychologie nebo působení psa na člověka. V praktické části jsou popsány tři reklamy se psy a následuje rozbor marketingových komunikací ziskové a neziskové organizace. Následně jsem zpracovala reálnou marketingovou kampaň pro neziskovou organizaci -- útulek v Krásném Lese u Frýdlantu.This bachelor thesis deals with dog in advertising and marketing. There are explained the main points across disciplines in the first theoretical part, such as marketing, advertising, psychology or the dog impact on humans. The practical part contains three advertisements with dog in them followed by marketing communication analysis of profit and non-profit organizations. Then there is a real marketing campaign, which I did for a non-profit organization -- shelter in Krásný Les near Frýdlant.
Keywords:
advertising; dog in advertising; marketing; marketing campaign; psychology; marketing; marketingová kampaň; pes v reklamě; psychologie; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46036