Original title:
Identifikace stavu trhu s nástroji Self-Service Business Intelligence
Translated title:
Identification of the state of the market with self-service BI tools
Authors:
Horák, Josef ; Gála, Libor (advisor) ; Pour, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma Self-service Business Intelligence. Cílem práce je analyzovat stav trhu s nástroji Business Intelligence, které podporují přístup Self-service. Práce čtenáře seznamuje s trendem Self-service BI a stanovuje kritéria, podle kterých může být nástroj do této kategorie zařazen. V praktické části je na základě stanovených kritérií určeno do jaké míry aktuálně dostupné nástroje BI tyto kritéria splňují. Uživatelům BI nástrojů tak může sloužit jako příručka pro výběr nástroje, který jim umožní vyšší samostatnost a z toho plynoucí efektivnost.The focus of this thesis is the Self-service Business Intelligence. The aim of this paper is to analyze the state of the market with BI tools supporting self-service approach. The thesis acquaints readers with the trending Self-service BI and describes criteria needed for being included in this category. The practical part determines to what extent are the currently available BI tools fulfilling those criteria. The thesis could therefore be useful for BI users as a guide for choosing a product enabling them to be more self-sufficient and as a result, more effective.
Keywords:
BI market; BI tools; Self-service approach; Self-service Business Intelligence; SSBI; BI nástroje; Self-service Business Intelligence; Self-service přístup; SSBI; trh BI
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45951