Original title:
Analýza mediální strategie Galerie Středočeského kraje na příkladu výstavy Stavy mysli
Translated title:
Analysis of media strategy of Gallery of the Central Bohemian Region on example of exhibition States of mind
Authors:
Ondříčková, Oxana ; Kubaš, Mario (advisor) ; Šmíd, Ilja (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou mediální strategie Galerie Středočeského kraje, mediální prezentace a mediálního pokrytí její nové stálé expozice "Stavy mysli / Za obrazem" v roce 2014. Teoretická část se věnuje charakteristice médií, komunikace a media relations jako součásti marketingové komunikace. Cílem praktické části je analyzovat mediální obraz výstavy v médiích, hodnotit jednotlivé výstupy, najít silné a slabé stránky mediální strategie galerie a nalézt prostor ke zlepšení.The thesis is focused on the analysis of media strategy of the Gallery of the Central Bohemian Region, media presentation and media coverage of its new permanent exhibition "States of mind / Beyond the image" in 2014. The theoretical part is aimed at characteristic of media, communication and media relations as a part of marketing communication. The goal of practical part is to analyze how the gallery with its exhibition is portrayed in the media, measure it and to find its pros and cons and eventually find space for improvement.
Keywords:
exhibition; Gallery of the Central Bohemian Region; GASK; media; States of mind; Galerie Středočeského kraje; GASK; média; Stavy mysli; výstava
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47123