Original title:
Regulace marketingové komunikace na trhu tabákových výrobků
Translated title:
Control of Marketing Communications of Tobacco Products Market
Authors:
Gráfová, Adéla ; Hesková, Marie (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je na základě analýzy tabákových společností působících na českém trhu a komparace mezinárodních marketingových standardů zhodnotit reálný stav současné samoregulace v oblasti marketingové komunikace. Analyzovat budu hlavní subjekty působící na českém tabákovém trhu, etické kodexy a podrobněji se zaměřením na mezinárodní marketingové standardy. Na závěr práce provedu marketingový výzkum a ověřím, zda společnosti dodržují interní pravidla, která mají v současné době nastavena.The main goal of the thesis, based on the analysis of the tobacco companies operating on the Czech market and comparison of the international marketing standards, is to evaluate the real situation of self-regulation applied in the sphere of marketing communication. In the thesis will be analyzed significant subjects operating on the Czech market and their ethical standards with particular focus on the international marketing standards. In order to verify the compliance of behavior of tobacco companies with internal guidelines, the marketing research will be executed and consequently evaluated in the conclusion of this work.
Keywords:
Management-based regulation; Marketing standards; Regulation; Sales promotion; Tobacco; management-based regulace; marketingové standardy; podpora prodeje; regulace; tabák
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45635