Original title:
Vnímání značky motorových olejů MOGUL v České republice
Translated title:
The Perception of MOGUL Automotive Oils in the Czech Republic
Authors:
Rak, Tomáš ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Bartošová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit vnímání značky motorových olejů MOGUL na daném segmentu v České republice. V teoretické části jsou vypsány základní definice marketingového mixu, produktové politiky, značky a její funkce a také, jak se provádí výzkum značky. V další části, praktické, je popsána základní charakteristika společnosti Paramo, zhodnocení práce se značkou MOGUL a především samotný výzkum značky. Prováděný výzkum je realizován formou dotazníků a řízených rozhovorů. Na závěr je provedeno zhodnocení výsledků s následným navržením možných řešení vedoucích k odstranění zjištěných nedostatků.The aim of the bachelor thesis is to find out the perception of motor oils MOGUL on the given segment in the Czech Republic. In the theoretical part are listed basic definitions of a marketing mix, the product policy, the brand and its function, as well as performing research of the brand. In the practical section is described the main characteristics of Paramo, the evaluation of work with the brand MOGUL and especially the research of the brand itself. Realized research is done by questionnaires and structured interviews. The evaluation of results with proposing of possible subsequent solutions leading to the elimination of identified shortages is performed at the end.
Keywords:
Brand; Marketing; Research; Marketing; Výzkum; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45618