Original title:
Efektivní komunikace v prostředí multi-level marketingu
Translated title:
Effective Communication in multi-level Marketing
Authors:
Klimek, Petr ; Svoboda, Petr (advisor) ; Řepová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce má za cíl představit koncept multi-level marketingu, zmapovat možnosti komunikace a identifikovat efektivní komunikační styl. Pro ověření vyřčených hypotéz a zjištění dalších poznatků je použit elektronický dotazník, který vyplnilo 218 respondentů. Výsledky jsou analyzovány a podrobně popsány. Je určen efektivní komunikační styl, který může být použit obchodníkem v multi-level marketingu a zároveň je popsáno schéma průběhu ideálního prodejního jednání. Poznatky a doporučení této práce mohou být využity nejen samostatnými prodejci v multi-level marketingu, ale také obchodníky v jiných odvětvích.This bachelor thesis aims to introduce the concept of multi-level marketing, map possibilities of communication and identify the effective communication style. To verify uttered hypotheses and finding other pieces of knowledge is used an electronic questionnaire, which was filled by 218 respondents. The results are analysed and described in detail. The effective communication style is determined, it can be used by a trader in multi-level marketing and also the ideal scheme during sales negotiations is described. The findings and recommendations of this work can be used not only by independent dealers in multi-level marketing, but also traders in other sectors.
Keywords:
communication; marketing; multi-level; trader; komunikace; marketing; multi-level; obchodník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45453