Original title:
Marketingový mix ve službách
Translated title:
Marketing Mix in Services
Authors:
Matoušková, Zuzana ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Luštický, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je analyzovat současný marketingový mix společnosti zaměřené na sektor služeb. Dále zpracuji SWOT analýzu, pomocí které zhodnotím vnitřní i vnější situaci dané společnosti. Rovněž porovnám mnou vytvořenou SWOT analýzu s analýzou zpracovanou managementem firmy či další externí osobou. Toto srovnání umožní vedení společnosti pohlížet na firmu z více úhlů. Po podrobném rozboru všech částí analýzy navrhnu určitá doporučení ke změně marketingového mixu. Z těchto návrhů bude vedením a stěžejními zaměstnanci vybráno inovativní opatření, které bude zrealizováno.The aim of my Bachelor's thesis is to analyze the current marketing mix of the company which is focused on the service sector. Further I am going to process a SWOT analysis through which I will evaluate the internal and external situation of the company. I will also compare the SWOT analysis created by me with analysis processed by management of the company or by other external party. This comparison will enable the company management to look at the company from more angles. After a detailed analyzing of all parts of the analysis I will suggest certain recommendations for change in the marketing mix. The management and a key employees of the company will select an innovative measure from these proposals. This measure will be implemented.
Keywords:
extended marketing mix; marketing of services; services; SWOT analysis; marketing služeb; rozšířený marketingový mix; služby; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45042