Original title:
Marketing v cestovním ruchu
Translated title:
Marketing in the Sphere of Tourism
Authors:
Kindl, Martin ; Švanda, Pavel (advisor) ; Musil, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce, se věnuje tématu marketingu v oblasti cestovního ruchu a především jeho specifikům pro toto odvětví. Teoretická část shrnuje obecné poznatky o cestovním ruchu a marketingu, s cílem seznámit čtenáře s touto problematikou. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní cestovní kancelář a její produkt. Jejím cílem je podrobně rozebrat a zanalyzovat tento produkt po marketingové stránce a navrhnout případně změny a zlepšení pro cestovní kancelář.The bachelor thesis focuses on the topic of marketing in the field of tourism, especially on its specifics. The theoretical part summarizes general knowledge of the tourist industry and marketing. Its aim is to present this issue to the reader. The practical part applies this knowledge to a real travel agency and its product. Its aim is to analyse this product in details from the marketing point of view and possibly suggest to the travel agency some changes and improvements.
Keywords:
marketing; marketing mix; tourism; tourism product; travel agency; cestovní kancelář; cestovní ruch; marketing; marketingový mix; produkt cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45420