Original title:
Marketingová komunikace golfového turnaje Czech Masters
Translated title:
Czech Masters marketing communication
Authors:
Vajcík, Antonín ; Průša, Přemysl (advisor) ; Šanda, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce analyzuje marketingovou komunikaci promotérské společnosti Relmost při příležitosti pořádání golfového turnaje D+D REAL Czech Masters ze série turnajů European Tour. Cílem práce je představit a následně kriticky zhodnotit dosavadní marketingovou komunikaci. První dvě kapitoly definují základní pojmy marketingu se zvláštním zaměřením na marketingovou komunikaci. Následuje představení společnosti Relmost, respektive golfového turnaje D+D REAL Czech Masters a stěžejní částí je analýza komunikačního mixu při příležitosti propagace turnaje. Práce na základě dotazníkového šetření hodnotí efektivitu dosavadní komunikace a navrhuje doporučení na zlepšení do příštích let. V neposlední řadě je součástí také analýza SWOT.This bachelor's thesis analyses the marketing communication of the promoting company Relmost by the occasion of organising a golf tournament D+D REAL Czech Masters from tournament series of the European Tour. The aim is to introduce and then to critically evaluate current marketing communication. The first two chapters define basic concepts of marketing with a special focus on marketing communication. Follows presentation of the promoting company Relmost respectively of the golf tournament D+D REAL Czech Masters. The crucial part of bachelor's thesis is analysis of the communication mix by the occasion of promoting the tournament. Thesis on the basis of survey evaluates the effectiveness of existing marketing communication and proposes recommendations for improvement for the upcoming years. Finally, its part is also SWOT analysis.
Keywords:
Communication mix; D+D REAL Czech Masters; European Tour; Marketing; Marketing communication; Relmost; D+D REAL Czech Masters; European Tour; Komunikační mix; Marketing; Marketingová komunikace; Relmost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47091