Original title:
Spoločnosť De Beers na trhu diamantov
Translated title:
De Beers Group of Companies in the market of diamonds
Authors:
Repčíková, Alica ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je analyzovať postavenie spoločnosti De Beers na trhu diamantov a vypracovať SWOT analýzu pre túto spoločnosť. Prvá kapitola je venovaná histórii diamantov, popisuje cesty vstupu diamantov do Európy a objasňuje spôsob hodnotenia diamantov, tzv. 4C. Druhá kapitola približuje situáciu na trhu diamantov so zameraním na počiatočnú a konečnú fázu diamantového reťazca - produkciu a predaj konečnému spotrebiteľovi. Časť tejto kapitoly je venovaná aj vplyvu svetovej krízy na trh diamantov. Jadro práce tvorí tretia kapitola. Táto kapitola je venovaná samotnej spoločnosti, v krátkosti popisuje jej históriu a štruktúru a podrobne sa venuje dôvodom straty monopolného postavenia spoločnosti De Beers, postaveniu spoločnosti De Beers voči konkurencii, SWOT analýze a následnému vypracovaniu budúcej stratégiu spoločnosti De Beers.Cílem práce je zanalyzovat postavení společnosti De Beers na trhu diamantů a vypracovat SWOT analýzu pro tuto společnost. První kapitola je věnována historii diamantů, popisuje cesty diamantů do Evropy a objasňuje způsob oceňování diamantů, tzv. 4C. Druhá kapitola přibližuje situaci na trhu diamantů, se zaměřením na počáteční a konečnou fázi diamantového řetězce - produkci a prodej konečnému spotřebiteli. Část této kapitoly je věnována také vlivu světové krize na trh diamantů. Jádro práce tvoří třetí kapitola. Tato kapitola je věnována samotné společnosti, v krátkosti popisuje její historii a strukturu a podrobně se věnuje důvodům ztráty monopolního postavení společnosti De Beers, postavení společnosti vůči konkurenci, SWOT analýze a následnému zpracování budoucí strategie společnosti De Beers.The aim of this thesis is to analyze the position of De Beers in the market of diamonds and to prepare a SWOT analysis for this company. First chapter gives inside to a history of the diamonds, describes how they got to Europe and clarifies the grading of the diamonds - 4C. Second chapter describes situation of the diamond market with a focus on production and retail. Part of this chapter also describes an influence of the world crisis on the diamonds. The core of this thesis is third chapter. This chapter is dedicated to De Beers company. Shortly, it describes history and structure of De Beers and in detail, it deals with the reasons of loss of a monopoly on diamond market, describes position of De Beers in terms of competition, and finishes with SWOT analysis and future strategy of De Beers company.
Keywords:
De Beers Group of Companies; diamonds; SWOT analysis; world crisis; De Beers; diamanty; světová krize; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45386