Original title:
Repositioning of the Brand Frisco
Translated title:
Repositioning značky Frisco
Authors:
Klimešová, Nikola ; Král, Petr (advisor) ; Tisovski, Marija (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The main goal of the master's thesis is to find reasons for and assess the results of recent repositioning of the brand Frisco conducted in 2013. In the theoretical part, main brand theories are analyzed together with a recent theory of so-called "Brand Archetypes". In the practical part, based on own consumer survey, market trends, brand history and company research, a brand SWOT analyses is conducted. As a result of this analysis, further recommendations for the brand heading are proposed.Cílem diplomové práce je prozkoumat důvody pro a zhodnotit výsledky nedávného repositioningu značky Frisco, jež proběhl v roce 2013. V teoretické části práce jsou analyzovány klasické teorie značky společně s poměrně novou teorií tzv. "Archetypů značky". V praktické části práce je na základě výzkumu spotřebitelů, vývoje trhu, historie značky a analýzy společnosti Plzeňský Prazdroj navržena SWOT analýza značky Frisco. Na základě této analýzy jsou stanoveny další doporučení pro směřování této značky.
Keywords:
Brand; Brand Archetypes; Czech low-alcoholic beverage market; Frisco; Pilsner Urquell; Repositioning; Archetypy značky; Brand; Frisco; Pilsner Urquell; Repositioning; Český trh s nízkoalkoholickými nápoji
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43563