Original title:
Konkurenční analýza vybraných společností na sociální síti Facebook
Translated title:
Competitive analysis of selected companies on the social network site Facebook
Authors:
Ryčl, Jan ; Feige, Tomáš (advisor) ; Louda, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje úspěšnost marketingové strategie dvou společností na sociální síti Facebook pomocí analytických nástrojů. V teoretické části se práce zabývá obecně sociálními médii, sociální zpětnou vazbou a angažovaností uživatelů. Poté ukazuje marketingové využití Facebooku a možnost analýzy dat pomocí Facebook Insights pro vyhodnocení úspěšnosti oslovení zákazníků. V praktické části se práce zabývá konkurenční analýzou Facebookových stránek Xboxu a Playstationu. Hlavním cílem je zjistit, která stránka oslovuje svoje fanoušky lépe a proč tomu tak je.Bachelor's thesis analyzes the success of marketing strategies of two companies on the social networking site Facebook using analytical tools. The theoretical part of the thesis deals with social media, social feedback and customer engagement. Then shows the marketing possibilities of Facebook and data analysis capabilities of Facebook Insights for evaluating the success of reaching customers. The practical part of the thesis deals with the competitive analysis of Facebook pages Xbox and PlayStation. The main goal is to determine which page appeals to their fans better and why it is so.
Keywords:
Customer Engagement; Facebook; Insights; Playstation; Social Feedback; Social Media; Social Network Analysis; Xbox; Analýza Sociálních Sítí; Angažovanost Zákazníků; Facebook; Insights; Playstation; Sociální Média; Sociální Zpětné Vazba; Xbox
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45557