Název:
Analýza faktorů úspěšnosti crowdfundingové kampaně v oblasti IT
Překlad názvu:
Analysis of success factors of the crowfunding campaign in IT field
Autoři:
Skramuský, Michal ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá faktory úspěšnosti crowdfundingu v oblasti IT. Cílem této práce je nalezení těchto faktorů a jejich ověření. Teoretická část popisuje crowdfunding a internetový portál Kickstarter, na kterém se provozují crowdfundingové kampaně. Jsou zde vysvětleny klíčové pojmy Kickstarteru, popsána jeho historie a pravidla. V této části je také vysvětleno, kdo může využívat služeb Kickstarteru. Dále se v této kapitole popisuje proč je vybráno právě herní odvětví k analýze a jaká je jeho důležitost v crowdfundingu. Prostor je zde věnován zahraničním a českým alternativám ke Kickstarteru. V další části jsou navrhnuty možné faktory úspěšnosti, a jak se ověřují. Je zde popsána statistická metoda testování těchto faktorů. V praktické části je zhotoveno analytické zhodnocení úspěšných a neúspěšných kampaní. Poté jsou provedeny statistické testy k zjištění závislosti faktorů na úspěšnosti kampaně. Cíl analytického zhodnocení a testů bylo zjistit faktory úspěšnosti. Jako nejdůležitějším možným faktorem úspěšnosti byla shledána velká míra aktivity na sociálních sítích.Bachelor thesis deals with crowdfunding success factors in IT. The aim of this work is to find these factors and their verification. The theoretical part describes crowdfunding as a whole and a website Kickstarter, which is dedicated to running crowdfunding campaigns. There are explained the key concepts of Kickstarter, described the history and rules. This section also explains who can use services of Kickstarter. Furthermore, this chapter describes why gaming industry was chosen specifically for this analysis and what its importance in crowdfunding is. Next part is devoted to foreign and Czech alternatives to Kickstarter. In the next section there are designed possible success factors and how they can be verified. This part describes a statistical method to test these factors. In the practical part there was made analytical evaluation of successful and unsuccessful campaigns. Then statistical test are performed to determinate factors depending on the success of the campaign. Objective of analytical evaluation of the tests was to determine the success factors. As the most important success factor was found to be a large degree of activity on social networks.
Klíčová slova:
analýza; Crowdfunding; faktory úspěšnosti; Kickstarter; analysis; Crowdfunding; Kickstarter; success factors
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45332