Název:
Asymetrie informací na trhu s potravinami
Překlad názvu:
Information asymmetry on the food market
Autoři:
Červinka, Vojtěch ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Fučíková, Simona (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá asymetrií informací na trhu s potravinami. V teoretické části se zaměřuje na dobrovolná značení a loga, která pomáhají spotřebiteli při rozhodování, a rozebírá vliv tří vybraných pořadů internetové televize Stream.cz, jejichž cílem je osvěta spotřebitelů. V praktické části práce metodou mystery shopping poukazuje na aktuální klamavé a nečestné obchodní praktiky výrobců a prodejců potravin. Nakonec práce hodnotí, zda dochází v posledních letech ke zlepšení situace na trhu s potravinami.This thesis looks into information asymmetry on the food market. In the theory part, it focuses on voluntary labeling and logos, which can help the consumer with his decisions, and analyses the impact of three selected Stream.cz programmes that help in the raising of public awareness. The practical part of this thesis uses mystery shopping to show some currently used misleading and dishonest commercial practices of food producers and sellers. Finally this thesis judges, whether there's any improvement on the food market in the last few years.
Klíčová slova:
asymetrické informace; asymetrie informací; GDA; klamání spotřebitele; mystery shopping; potraviny; spotřebitel; asymmetric information; consumer; food; GDA; information asymmetry; misleading of consumer; mystery shopping
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46381