Original title:
Moderní technologie a trendy v bankovnictví využívané při získávání a udržení klientů
Translated title:
Modern technologies and trends used for customer acquisition and retention
Authors:
Petrásková, Veronika ; Matuštík, Ondřej (advisor) ; Sova, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vybranými trendy a moderními technologiemi, jakými banky přistupují ke svým klientům, případně k získávání klientů nových. Bankovní trh je trhem, kde je vysoká nabídka způsobující konkurenční boj o klienty. Inovativní řešení a přidaná hodnota v podobě moderních technologií může bankám pomoci zvýšit konkurenční výhodu a loajalitu klientů, jenž patří mezi rozhodující faktory v úspěšnosti banky. Cílem této práce je popsání těchto nástrojů a zhodnocení jejich využití na území České republiky a v zahraničí.The bachelor thesis is focused on trends and modern technologies used by banks for their current clients and for acquisition of new clients. The banking market is characterized by a high supply and a competition. Innovative approach and added value in modern technologies may help the banks to increase a competitive advantage and loyalty of their clients, which may be a main factor for success. The aim of this thesis is a description of these tools and an evaluation of their utilization in the Czech Republic and abroad.
Keywords:
bank; clients; competition; mobile devices; technology; banka; klienti; konkurence; mobilní zařízení; technologie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45283