Název:
Metadata a zpřístupňování informací na internetu
Překlad názvu:
Metadata and Accessing Information on the Internet
Autoři:
Kadleček, Petr ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mojí bakalářské práce je seznámit čtenáře se způsoby tvorby metadat v prostředí populárních systémů pro správu obsahu (CMS) a sdělit mé osobní názory na vliv metadat na vyhledávání informací v prostředí služby WWW. V první kapitole jsou představeny základní informace o metadatech, jejich vývoj, možnosti jejich dělení a způsoby jejich aplikace. Zaměřuji se hlavně na HTML element meta. V poslední části kapitoly se poté zamýšlím nad budoucností sémantického přístupu k webu. Ve druhé kapitole přibližuji čtenáři problematiku vyhledávání informací v prostředí WWW. Kapitolu začínám definicí základních pojmů. Poté popisuji funkci internetových vyhledávačů a v poslední části seznamuji čtenáře s problematikou SEO a jejího vztahu s metadaty. V poslední kapitole popisuji nejpopulárnější CMS a jejich možnosti práce s metadaty. Začínám praktickými ukázkami v systému WordPress a končím teoretickým popisem jeho konkurence. Po přečtení mojí práce by měl být čtenář schopen pochopit, co metadata jsou, proč jich využívat a jakým způsobem je implementovat na vlastní webové stránce prostřednictvím CMS.The aim of my bachelor thesis is to introduce the reader to the possible ways of creating metadata in the environment of popular CMS and communicate my personal opinions on the influence of metadata on information searches in the environment of WWW services. The first chapter introduces basic information on metadata, their development, their classification and ways of application. The main focus lies on HTML element meta. At the end of the chapter I ponder the future of semantic approach to web. The second chapter informs the reader about the issue of searching information in WWW environment. The beginning of the chapter defines the basic concepts, then follows the description of function of internet search engines and at the end deals with the SEO issue and its relation to metadata. The last chapter describes the most popular CMS and their interaction with metadata. It opens with practical illustration in the WordPress system a closes with theoretical description of its competition. After reading this theses the readers should understand what metadata are, why they should use them, and how to implement them in their own web pages using CMS.
Klíčová slova:
CMS; Content Management System; Data; Drupal; element meta; Joomla!; Metadata; WordPress; CMS; Content Management System; Data; Drupal; element meta; Joomla!; Metadata; WordPress
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45654