Název:
Kreativní tvorba deskových a karetních her
Překlad názvu:
Creative development of board and card games
Autoři:
Kolář, Vojtěch ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou vývoje a výroby karetních a deskových her. V úvodu jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky her a herního designu. Vysvětlena jsou také specifika týkající se her karetních a deskových. Rozebrána jsou specifika média a rozdíly oproti médiím ostatním. Následuje kategorizace deskových a karetních her s pomocí konkrétních příkladů. Dále se práce zabývá procesem vývoje her a podrobně rolí herního designu. Jsou popsány základní principy, kterými se řídí a také jeho návaznost na ostatními kroky nezbytné k vydání konečného produktu. V následující části je herní design rozebrán z obsahové stránky a jsou popsána rozhodnutí, která herní designer musí učinit v návaznosti na cílovou skupinu. Na závěr této části jsou popsány konkrétní přístupy k designu her. V následující části je popsána problematika tvorby rozhraní her. Konkrétně jednotlivé komponenty, které hry běžně obsahují, a vhodnost materiálů na jejich výrobu, s ohledem na časové a finanční omezení. Na závěr je popsána aplikace teoretických poznatků na praktický projekt "Za sedmero horami", karetní hru zaměřenou na podporu dětské kreativity.This thesis addresses the issue of development and production of card and board games. The introduction describes basic terms related to games and game design. It also explains the specifics regarding card and board games. Also included is the analysis of medium specifics and its differences from other media. Then follows categorization of board and card games using specific examples. Next, the work focuses on the process of game developlemt and in detail deals with the role of game design. Described are basic principles applied in game design and its integration with other neccessary development steps in order to publish the final product. In the next part, game design is analysed regarding its content and the decicions, that game designer has to deal with in relation to the target group of the game. Specific approaches to game design are described at the end of this section. The following section deals with the issue of creating the game interface. Specifically the particular components that games usually contain and the suitability of materials they are made of, regarding time and financial restrains. Thesis is concluded with edscription of application of previously described theory on a project called "Za sedmero horami", which is a card game created to support children creativity.
Klíčová slova:
desková hra; herní design; hra; iterace; karetní hra; playtesting; board game; card game; game; game design; iteration; playtesting
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46363